STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 Piloty / Obudowy pilotów
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
12 V to już za mało
07-10-2004, 12:03

W samochodach jutra systemy kierowania, klimatyzacji i hamowania będą sterowane przez zaawansowane układy elektroniczne. Konwencjonalna 12-woltowa instalacja stosowana w dzisiejszych autach nie wystarczy do zasilania dużej liczby odbiorników prądu. Dlatego też w wielu ośrodkach trwają prace nad sprawniejszymi układami. Delphi, wspólnie z europejskim oddziałem Forda, na bazie Mondeo stworzyło jeżdżące laboratorium, w którym zastosowano dwa systemy elektryczne: standardowy 12 V oraz o napięciu 42 V, zasilane z dwóch oddzielnych akumulatorów, 12- i 36-woltowego. Naukowcy Forda testują współpracę różnych odbiorników, generatorów i akumulatorów energii, jak również określają optymalne obciążenie poszczególnych elementów tego hybrydowego układu. Będą w stanie sprawdzić, jak nagły wzrost poboru mocy wpływa na układ elektryczny pojazdu, a więc co się dzieje, gdy np. awaryjnie hamujemy elektrycznymi hamulcami, skręcając jednocześnie kierownicę do oporu.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert