STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
12 V to już za mało
07-10-2004, 12:03

W samochodach jutra systemy kierowania, klimatyzacji i hamowania będą sterowane przez zaawansowane układy elektroniczne. Konwencjonalna 12-woltowa instalacja stosowana w dzisiejszych autach nie wystarczy do zasilania dużej liczby odbiorników prądu. Dlatego też w wielu ośrodkach trwają prace nad sprawniejszymi układami. Delphi, wspólnie z europejskim oddziałem Forda, na bazie Mondeo stworzyło jeżdżące laboratorium, w którym zastosowano dwa systemy elektryczne: standardowy 12 V oraz o napięciu 42 V, zasilane z dwóch oddzielnych akumulatorów, 12- i 36-woltowego. Naukowcy Forda testują współpracę różnych odbiorników, generatorów i akumulatorów energii, jak również określają optymalne obciążenie poszczególnych elementów tego hybrydowego układu. Będą w stanie sprawdzić, jak nagły wzrost poboru mocy wpływa na układ elektryczny pojazdu, a więc co się dzieje, gdy np. awaryjnie hamujemy elektrycznymi hamulcami, skręcając jednocześnie kierownicę do oporu.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert