STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA
15-02-2006, 

Ciekawa strona http://www.elektronikasamochodowa.com/ Kodowanie kluczy W dzisiejszych czasach ochrona własnego mienia to konieczność. Producenci samochodów w związku z rosnącymi standardami wprowadzili urządzenie zabezpieczające wasz pojazd w postaci immobilizera . Najczęściej stosowane zabezpieczenia to tzw. immobilizer bezobsługowy, urządzenie bez waszej wiedzy sprawdza obecność oraz kod transpondera podczas uruchamiania silnika, w przypadku prawidłowości odczytanych kodów proces pracy silnika jest kontynuowany, w przeciwnym razie program sterujący silnikiem wykonuje komendy mające na celu unieruchomienie silnika. Niestety zabezpieczenie seryjne mimo wielkich chęci jego twórców nie stanowi żadnego zabezpieczenia dla złodziei samochodów ponieważ jest seryjne, a do tego w niektórych przypadkach jest przyczyną unieruchomienia samochodu. Najczęstszą awarią immobilizera jest rozsynchronizowanie, klucza z modułem immo, immo z komputerem silnikowym itd. W tym przypadku konieczna jest ponowna adaptacja klucza, lub synchronizacja. W zależności od marki operacje takie przeprowadza się przy użyciu przyrządów serwisowych i odpowiednich kodów, w niektórych przypadkach możliwe jest to do wykonania we własnym zakresie. Wyłączanie immobilizera. W niektórych markach samochodów istnieje możliwość wyłączenia fabrycznego immobilizera. Taką operację przeprowadza się najczęściej przy użyciu odpowiedniego sprzętu. W większości przypadków tego typu usługi nie może wykonać autoryzowany serwis, gdyż nie jest to procedura polegająca na użyciu testera diagnostycznego. Wyłączenie immobilizera można przeprowadzić stosując programatory do odpowiednich pamięci lub mikrokontrolerów, oczywiście trzeba posiadać również odpowiednią wiedzę i praktykę. Kasowanie inspekcji Kasowanie inspekcji jest to czynność którą wykonuje serwis w przypadku wykonania określonej czynności serwisowej. Większość pojazdów osobowych wyposażona jest w sygnalizacje przypominającą o konieczności wykonania określonej czynności, np. wymiana oleju w silniku. Elektronika umieszczona w liczniku mierzy ilość przebytych kilometrów od ostatniej wymiany oleju i sygnalizuje konieczność jego wymiany, jeżeli wymieniamy olej sami, nie korzystając z warsztatu powinniśmy wykasować inspekcje, zapobiegnie to przed nadmiernym zużyciem oleju, ewentualnie przypomni nam o konieczności jego wymiany. Większość samochodów ma możliwość zerowania inspekcji bez użycia przyrządów diagnostycznych, przy pomocy odpowiednich sekwencji naciśnięć klawiszy umieszczonych w liczniku. Wykorzystując jednak sprzęt diagnostyczny, oprócz kasowania inspekcji mamy możliwość nastawiania jej terminów, dezaktywacji itp. Korekcja liczników Jak działa elektroniczny licznik samochodowy ? Na to pytanie odpowiedź jest niestety długa, dlatego opiszę działanie licznika tylko pobieżnie. Z czujnika prędkości obrotowej (indukcyjnego, hallotronowego) umieszczonego najczęściej w skrzyni biegów lub moście napędowym, sygnał elektryczny w postaci impulsów elektrycznych o kształcie prostokątnym w przypadku czujnika hallotronowego, lub o kształcie zniekształconej sinusoidy w przypadku czujników indukcyjnych, trafia do układów wejściowych w liczniku które to z kolei formują oraz zliczają impulsy. Następnie sygnał ten jest przeliczany w odniesieniu do czasu na podstawie czego procesor określa prędkość i odpowiednio przy pomocy układów wykonawczych wysterowywuje wskaźnik prędkości. Informacja o dystansie wyświetlana jest na wyświetlaczu, najczęściej LCD , jak również zapisywana na bieżąco w pamięci EEPROM . W niektórych licznikach pamięć EEPROM występuje w formie oddzielnej kości, w innych jest wbudowana w strukturę procesora. Najczęstszą usterką licznika jest zanik danych zapisanych w pamięci EEPROM, w tej pamięci oprócz stanu kilometrów zapisane są również inne dane, w zależności od typu pojazdu mogą to być informacje o konfiguracji samochodu, a nawet dane dotyczące nr nadwozia itp., niektóre modele mają w licznik wbudowane dodatkowe funkcje np. immobilizer którego dane również zapisane są w pamięci EEPROM. Naprawa komputerów (sterowników samochodowych) Jeżeli masz problem ze swoim samochodem, a po wstępnych diagnozach przeprowadzonych przez warsztaty, została stwierdzona usterka komputera samochodowego, mogę Ci pomóc. Około 40% uszkodzonych komputerów samochodowych da się naprawić "na stole" bez dostępu do samochodu, wiec naprawy można dokonać wysyłając komputer drogą pocztową. W innych przypadkach potrzebny do naprawy jest samochód.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert