STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
Inteligentny bezpieczny samochód
06-01-2007, 

Systemy oraz urządzenia mające zapewnić bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem rozwijają się z roku na rok.Intensywnie pracuja nad tego rodzaju systemami dwaj niemieccy producenci. Wszystkie moduły odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy powinny współgrać ze sobą jak najbardziej harmonijnie. Kluczowego wspomagania w tej kwestii ma dostarczyć inteligentny system opracowany na podstawie algorytmów matematycznych nazwanych w skrócie "CISS" (Core-Competence Integrative Safety Systems). Będą one używane we wszystkich przyszłych technologiach wdrażanych w modelach marki Volkswagen oraz Audi. Cały system opiera się na złożonej kombinacji metod, które sterowane są przez sztuczną, komputerową inteligencję. Budowa całego systemu opiera się na konstrukcji działającej podobnie jak ludzki mózg. Korzystając z takiego rozwiązania, konstruktorzy są w stanie stworzyć setki prototypowych aplikacji, które będą ze sobą działać, a także komunikować w wielu podsieciach. Następnie badacze będą mogli obserwować w jakie interakcje wchodzą i jaki jest ich stopień współpracy. System korzysta z danych, które zostały wygenerowane podczas wypadków oraz różnych symulacji. Będzie on także korzystać z wiedzy przekazanej przez doświadczonych inżynierów. Nowa technologia pozwoli na ocenę ocenić, które z czujników zostały dobrze umiejscowione i jak współdziałają one z otaczającymi je komponentami i innymi częściami nadwozia. Dzięki nim całe badanie będzie można wykonać bardziej kompleksowo i zajmie niewiele czasu. Przykład poduszki powietrznej doskonale odzwierciedla tą złożoność. W zależności od tego jaki będzie wypadek, urządzenie musi aktywować odpowiednie systemy, w skład których w razie wypadku czołowego mogą wchodzić poduszki kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, napinacze pasów, ograniczniki ciśnienia napinaczy. Początkowo takie urządzenie polegało jedynie na impulsach centralnego sensora wypadkowego. Dziś zbiera ono jedynie informacje z przynajmniej dziesięciu sensorów. W przyszłości systemy zapobiegające wypadkom, takie jak ESP lub system automatycznego trzymania dystansu między samochodami, będą przesyłać informacje o ryzyku wypadku, tak by urządzenia mogły dobrać odpowiednie ustawienia zanim dojdzie do zderzenia. Dzięki systemowi CISS będą one działały jak najbardziej wydajnie i stabilnie.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert