STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
Komunikacja V2V między samochodami
30-12-2006, 

Dwie firmy pracuja nad systemami przekazywania informacji miedzy samochodami. General Motors pracuje obecnie nad rozwojem nowoczesnej technologii o nazwie V2V (Vehicle-to-vehicle), która będzie ostrzegać kierowcę o utrudnionej, bądź też niebezpiecznej sytuacji na drodze. Za jej pośrednictwem samochody mogą ze sobą 'rozmawiać' wykorzystując znane technologie komunikacji. Opisując w paru słowach nowoczesny projekt można o nim powiedzieć, że umożliwia komunikację między pojazdami bez udziału kierowcy. Schemat działania systemu V2V jest oparty na szkielecie bezprzewodowej sieci, która pozwala na wymianę danych takich jak pozycja pojazdu lub prędkość jazdy. Specjalnie zaprojektowane urządzenie pozwala błyskawicznie analizować dostarczane dane, co może skutecznie zapobiec wypadkom. Nowoczesna konstrukcja tworzona jest obecnie przy współpracy innych firm w ramach programu 'Car2Car Communication Consortium'. Głównym jego zamierzeniem jest stworzenie wspólnego europejskiego standardu dla tej technologii. ?Jazda samochodem to bardzo skomplikowane zadanie. Wiedza o tym, gdzie znajduje się inny samochód i gdzie znajdzie się za chwilę, może być równie ważna, jak panowanie nad własnym pojazdem? ? powiedział Hans-Georg Frischkorn, dyrektor ds. globalnych systemów elektronicznych, sterowania i oprogramowania. Dodał on także, że dzięki technologii V2V zwiększana jest wiedza kierowcy na temat sytuacji na drodze, poprawia się bezpieczeństwo, a sam kierujący nie jest niepotrzebnie dekoncentrowany. W skład nowej technologii wchodzą znane i sprawdzone komponenty, które pomimo stosunkowo niskiej ceny pozwalają na niezawodną pracę. Podstawowe elementy takiego sprzętu to mikroprocesory, odbiorniki GPS oraz moduły WLAN. Dzięki nim pojazdy znajdujące się w odległości kilkuset metrów od siebie są w stanie nawiązać łączność. Położenie aut jest uaktualniane dzięki modułowi GPS, które przekazuje również takie informacje jak położenie, prędkość przyspieszenie oraz warunki jazdy. Poza wspomnianymi parametrami, nowoczesne auta mogą być także wyposażone w różnego rodzaju czujniki tj. czujniki radarowe współpracujące z systemami kontroli prędkości, sensory wspomagające manewr zmiany pasa oraz położenie innych samochodów w martwym punkcie. Koncern General Motors celowo wykorzystał do tej konstrukcji niedrogie urządzenia, żeby uczynić ją standardowym wyposażeniem jak największej liczby samochodów. Jedyną alternatywą dla takiego zestawu mogłyby być drogie systemy, dostępne jedynie dla nielicznych. Drugą firmą opracowujacą system komunikowania sie miedzy autami jest DailmerChrysler. Eksperci z koncernu DaimlerChrysler oraz ich współpracownicy zweryfikowali pozytywnie system WILLWARN, który był testowany przez ostatnie tygodnie w ramach europejskiego projektu badań nad bezpieczeństwem na drogach. W całym przedsięwzięciu wzięło udział pięć samochodów wyposażonych w specjalne nadajniki radiowe bazujące na komputerowej technologii WLAN. Jak to wszystko działa? Otóż system "Car-2-X Communication" wysyła specjalne alerty o niebezpieczeństwie (tj. mgła, gołoledź, przeszkody na jezdni, awarie innych samochodów) do innych aut jadących tą samą trasą w obrębie zasięgu ich anten. Wczesne ostrzeżenie pozwala innym kierowcom przygotować się do zagrożenia, bądź też dostosować odpowiednio prędkość swojego pojazdu. DaimlerChrysler już sześć lat temu testował podobne rozwiązanie wysyłając na drogi flotę samochodów, która była w stanie komunikować się między sobą. Wtedy badanie to udowodniło, że bezprzewodowa technologia WLAN używana dotychczas w komunikacji internetowej, może być wykorzystywana w inny sposób. Jednym z atutów takiego rozwiązania jest to, że system tego typu nie wymaga stosowania bardzo drogich urządzeń. Auta jadące drogą mogą łączyć się sieć typu "ad-hoc", a następnie wysyłać ostrzeżenia do innych samochodów znajdujących się w obrębie 500 metrów. Do przekazywania informacji o tym co dzieje się na drodze nie są potrzebne żadne dodatkowe sensory. Odpowiednie dane przekazywane są przez system ABS, ESP, czujniki kąta skrętu, termometr zewnętrzny, a także system nawigacji. Dodatkowo przy drogach powinny być montowane specjalne "radiolatarnie", które mogłyby dostarczać wielu przydatnych informacji nie tylko dla kierowców, lecz także do centrów kontroli ruchu. Dzięki temu możliwe byłoby zmniejszanie zagęszczenia na drogach, a także szybkie rozładowywanie korków ulicznych. Nowy system zadebiutuje na europejskich drogach najprawdopodobniej już za kilka miesięcy. Kiedy tego typu nowinki zadebiutują u nas? Tego póki co, nie wie nikt.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert