STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
Kontrola odległości
19-05-2007, 

Automatyczny system kontroli odległości. Adaptacyjny tempomat umożliwiający automatyczne sterowanie odległością wobec poprzedzającego auta weszło do seryjnej produkcji jako opcja w Chryslerze 300C. Podobny system posiada najnowsza Honda Legend. System oparty jest na czujniku podczerwieni i zapewnia trzymanie niezmiennej odległości wobec samochodu jadącego przed kierowcą. ACC rejestruje pojazdy podróżujące po tym samym pasie jazdy i w tym samym kierunku, określając odległość, jak też odpowiednią prędkość względną. Poza czujnikiem podczerwieni system opracowuje także dane pochodzące od czujników prędkości, schodzenia z kursu i kąta skrętu kierownicy. Na drodze odpowiednich ingerencji w pracę silnika i funkcjonowanie hamulców ACC zapewnia niezmienność odległości wobec pojazdu poprzedzającego, dostosowując prędkość własnego samochodu. Kierowca może włączać i wyłączać system wedle woli i pozostaje jedynym odpowiedzialnym za zachowanie swego auta w ruchu drogowym. System ACC Helli opiera się na technologii sensoryki podczerwieni i stanowi rozszerzenie funkcji typowego tempomatu. Za działanie ACC odpowiada technologia optoelektroniczna. Określa ona czas, jaki potrzebuje światło, by pokonać określoną odległość zgodnie z technologią LIDAR (Light detection and measuring, wykrywanie i pomiar światła). Emitowany jest krótki impuls światła, a jego odbicie jest rejestrowane za pomocą szybkiej elektroniki pomiarowej. W normalnych warunkach pogodowych czujnik ma zasięg do 150 m. Hella pracuje obecnie nad rozwojem tego typu urządzeń. Inżynierowie pracują obecnie nad 24 gigahercowym radarem połączonym z kamerą i technologią sensoryki ultradźwiękowej w celu stworzenia systemu przewidującego kolizję. W momencie gdy wykryje on obiekt, który z wysokim prawdopodobieństwem jest na kursie kolizyjnym, we wczesnej fazie uruchamia aktywne systemy ochronne i wywołuje pewne funkcje. Jeśli kolizja jest nieunikniona, uruchamiany jest też automatycznie układ hamulcowy, przez co zakres kolizji zostaje zmniejszony. Ciągły rozwój systemów wsparcia kierowcy znajduje odzew w kampanii Unii Europejskiej „eSafety”. Celem tej kampanii jest redukcja o połowę liczby śmiertelnych wypadków do roku 2010.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert