STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 Piloty / Obudowy pilotów
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi



Aktualnoœć
Kontrola odległości
19-05-2007, 

Automatyczny system kontroli odległości. Adaptacyjny tempomat umożliwiający automatyczne sterowanie odległością wobec poprzedzającego auta weszło do seryjnej produkcji jako opcja w Chryslerze 300C. Podobny system posiada najnowsza Honda Legend. System oparty jest na czujniku podczerwieni i zapewnia trzymanie niezmiennej odległości wobec samochodu jadącego przed kierowcą. ACC rejestruje pojazdy podróżujące po tym samym pasie jazdy i w tym samym kierunku, określając odległość, jak też odpowiednią prędkość względną. Poza czujnikiem podczerwieni system opracowuje także dane pochodzące od czujników prędkości, schodzenia z kursu i kąta skrętu kierownicy. Na drodze odpowiednich ingerencji w pracę silnika i funkcjonowanie hamulców ACC zapewnia niezmienność odległości wobec pojazdu poprzedzającego, dostosowując prędkość własnego samochodu. Kierowca może włączać i wyłączać system wedle woli i pozostaje jedynym odpowiedzialnym za zachowanie swego auta w ruchu drogowym. System ACC Helli opiera się na technologii sensoryki podczerwieni i stanowi rozszerzenie funkcji typowego tempomatu. Za działanie ACC odpowiada technologia optoelektroniczna. Określa ona czas, jaki potrzebuje światło, by pokonać określoną odległość zgodnie z technologią LIDAR (Light detection and measuring, wykrywanie i pomiar światła). Emitowany jest krótki impuls światła, a jego odbicie jest rejestrowane za pomocą szybkiej elektroniki pomiarowej. W normalnych warunkach pogodowych czujnik ma zasięg do 150 m. Hella pracuje obecnie nad rozwojem tego typu urządzeń. Inżynierowie pracują obecnie nad 24 gigahercowym radarem połączonym z kamerą i technologią sensoryki ultradźwiękowej w celu stworzenia systemu przewidującego kolizję. W momencie gdy wykryje on obiekt, który z wysokim prawdopodobieństwem jest na kursie kolizyjnym, we wczesnej fazie uruchamia aktywne systemy ochronne i wywołuje pewne funkcje. Jeśli kolizja jest nieunikniona, uruchamiany jest też automatycznie układ hamulcowy, przez co zakres kolizji zostaje zmniejszony. Ciągły rozwój systemów wsparcia kierowcy znajduje odzew w kampanii Unii Europejskiej „eSafety”. Celem tej kampanii jest redukcja o połowę liczby śmiertelnych wypadków do roku 2010.


Powrót    






Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert