STRONA GŁÓWNA
USTAW JAKO STARTOWA
DODAJ DO ULUBIONYCH


PORADNIK
GPS
KONTAKT
REFERENCJE
CENNIK
SKLEP


GRUPY PRODUKTÓW:
 SZERMIERKA
 BRIGADE
 Zestawy wizyjne
 Wideorejestratory
 Alarmy cofania
 GPS ZARZĄDZANIE FLOTĄ
 GPS monitoring i lokalizacja
 TELEFON W SAMOCHODZIE
 Zestawy bluetooth Parrot
 Akcesoria zestawy Parrot
 Aktualizacja oprogramow.
 Akcesoria zestawy GSM
 GANNET GUARD SYSTEMS
 GANNET GUARD odnalezienia
 Radiopowiadomienia
 GSM komunikator alarm
 Blokady mechaniczne
 ZNAKOWANIE POJAZDÓW
 Znakowanie AutoDot
 AKCESORIA OCHRONA
 Akcesoria instalacyjne
 Czujniki alarmowe
 Syreny
 Piloty / Obudowy pilotów
 KOMFORTOWY SAMOCHÓD
 Czujniki parkowania
 Sygnalizatory cofania
 Przetwornice DC/AC
 Automaty świateł
 Przetwornice DC/DC
 CENTRALNE ZAMKI
 Specjalizowane 12V
 AUTO-ELEKTRONIKA
 Układy scalone OBD2
 Usługi




   Poradnik:
 O systemie lokalizacji i odzysku pojazdu
Informacje na temat tego dlaczego chcąc dobrze chronić pojazd przed złodziejami powinniśmy stosować sprawdzone na świecie, nowoczesne i skuteczne systemy ochrony pojazdów.



 Dlaczego wybieramy Guardsystem
Powody dla których właściciele drogich aut wybieraja jako zabezpieczenie samochodu GuardSystem.



 TU a kradzieże pojazdów
Szacuje się, że na polisę autocasco decyduje się co trzeci kierujący. Powód jest prosty - wysoka cena.W zależności od ubezpieczyciela autocasco kosztuje rocznie nawet do 15 proc. wartości auta. Ale najczęściej jest to w granicach 5-8 procent wartości pojazdu. AC, w przeciwieństwie do OC, jest umową dwustronną. Zawiera ją kierowca i ubezpieczyciel. Jej zapisy decydują przy wszelkiego rodzaju sporach. Co to oznacza w praktyce, doświadczyło wielu zmotoryzowanych. Firmy chętnie i szybko sprzedają polisę, natomiast wolno i z wielkim trudem wypłacają odszkodowanie. Dlatego tak ważnym jest przeczytanie umowy. Nawet tych jej fragmentów, które zapisano mniejszą czcionką. Towarzystwa ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania wielu klientom posiadającym AC z tytułu kradzieży pojazdu. Dlatego warto dobrze zabezpieczyć pojazd aby uniknąć problemów z uzyskaniem odszkodowania.



 System GPS lokalizacji i monitorowania SLiM
Nawigacja satelitarna, która ułatwia dotarcie do celu podróży, to nie jedyny sposób wykorzystania systemu GPS w codziennym użytku. Z pomocą tej technologii powstają coraz to bardziej zaawansowane produkty pozwalające np. firmom bardziej optymalnie zarządzać flotą samochodów czy też odnaleźć ukradziony samochód. Systemy lokalizacji i monitorowania GPS służą do zarządzania flotami pojazdów oraz kierowcami. Tylko dodatkowo służą do ochrony pojazdów, ponieważ ze względu na zastosowaną technologię mają ograniczoną skuteczność w walce ze złodziejami pojazdów.



 Telefon komórkowy w samochodzie
Informacje o tym jaki wybrać telefon a poźniej zestaw samochodowy głośnomówiący, jeżeli używamy telefonu w swoim samochodzie.



 Słownik car audio
Słownik podstawowych terminów, które używane są w opisach sprzętu samochodowego audio.



 O znakowaniu pojazdów
Informacje o najnowszych technikach znakowania pojazdów i mienia



 Co to jest Guard System ?
Podstawowe informacje o GuardSystem



 Systemy ochrony samochodów w 2007 roku
W 2007 roku najskuteczniejsze systemy ochrony to systemy, które spełniają co najmniej 3 funkcje: - alarmu samochodowego - immobilisera - blokady antyporwaniowej i są włączane /wyłączane w niekonwencjonalny sposób. Złodzieje aut współpracuja z kieszonkowcami i samochody zabezpieczone w tradycyjny sposób są dla nich łatwym łupem. Mając ukradzione klucze bez problemu wchodza do samochodów i je uruchamiają.



 Tuning
Informacje na tem tego co to jest tuning samochodów.



 Nawigacja samochodowa
Informacje o samochodowych systemach nawigacyjnych



 Instalacje gazowe
Informacje o instalacjach gazowych do samochodów



 Automaty świateł-żarówki
Informacje o jeździe samochodoem na włączonych swiatłach przez cały rok



 Car audio/Multimedia
Informacje o samochodowych urządzeniach multimedialnych



 Dlaczego TU nie ufaja klientom podczas likwidacji szkody
Według większości analityków, aż 30 procent odszkodowań wypłacanych z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych to w rzeczywistości świadczenia nienależne, czyli wyłudzone.



 TU nie zapłaci a fiskus nie uzna straty
Nie ma dowodu rejestracyjnego - nie ma odszkodowania i prawa do kosztów



 Ubezpieczenie GAP
Ubezpieczenie GAP ( ang . Guaranteed Asset Protection )



 Kałuże wrogiem auta
Mała kałuża, duży problem Każdy samochód posiada lepsze lub gorsze zabezpieczenie przed wodą, także w tym przypadku nie można generalizować, że pewne sytuacje mogą dotyczyć każdego modelu. Jednak wraz z upływem czasu zużywają się elementy, które odpowiadają za to by woda nie dostała się do ważnych elementów samochodu. Podczas gdy dla niektórych samochodów głęboka na kilkanaście centymetrów kałuża nie robi wrażenia, to dla innych aut mocniejsze opady deszczu mogą sporządzić wiele strat. Najczęściej spotykaną sytuacją gdy samochód trafia do warsztatu z powodu wody to przejazd szybkim tempem przez kałużę. Problem objawia gdy nagle gwałtownie gaśnie silnik i towarzyszy temu mocne szarpnięcie połączone z głuchym odgłosem. Przyczyna tkwi w tym, że wiele samochodów posiada bardzo nisko umieszczone wloty powietrza, a czasami wystarczą nieszczelności w przewodach doprowadzających powietrze. Jeśli woda przez układ dolotowy dostanie do komory spalania starty mogą być spore. Woda jest nieściśliwa i w komorze spalania sieje spustoszenie niczym kamień rzucony w szybę. Najczęściej silnik wymaga generalnego remontu, trzeba wymieniać zawory, tłoki i korbowody. W zależności od jednostki koszty mogą się zamknąć w kwotach od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Gdy po przejechaniu silnik pracuje nierówno, ewidentnie dławi się i falują obroty może to oznaczać, że woda prawdopodobnie dostała się do przewodów zapłonowych i świec. Mniej optymistyczna wersja zakłada zalanie układu sterującego wtryskiem i pracą silnika. Czasami te objawy mogą po kilku godzinach ustąpić samoczynnie, ale jeśli nie widać poprawy konieczny będzie demontaż elektroniki i usunięcie wody za pomocą sprężonego powietrza i środków chemicznych wypierających wodę. Wymiana przewodów zapłonowych, które nie utrzymują parametrów będzie kosztować kilkaset złotych. Gorzej gdy przez wodę współpracy odmówi sterownik silnika. Cena nowego to kwoty rzędu kilku tysięcy złotych. Najprostszym sposobem na załatwienie na dobre układu hamulcowego przy pomocy kałuży to gwałtowne hamowanie, a następnie kąpiel w zimnej wodzie. Potraktowane w ten sposób tarcze hamulcowe wykrzywią się oraz przede wszystkim tracą swoje właściwości cierne. Bardzo rzadko zdarza się by pękły, ale tak skrajną sytuację też należy przewidzieć. Najłatwiej zorientować się, że coś jest nie tak gdy podczas hamowania z dużych prędkości samochód będzie wpadał w wibracje oraz hamulce nie będą już tak skuteczne jak wcześniej. Zanim pokonamy dłuższy kawałek zalany wodą powinniśmy zatrzymać się przed nim i dać czas na ostygnięcie po mocnym hamowaniu. Problem dotyczy najczęściej klocków i tarcz na przedniej osi. Bardzo często przy gwałtownym przejechaniu kałuży woda penetrująca komorę silnika może trafić na pasek klinowy powołując jego poślizg. Usłyszmy wtedy spod maski bardzo głośny pisk. Na szczęście zjawisko to ustępuje po chwili , ale nie zaszkodzi użyć preparatu który usuwa wodę i przy okazji nie niszczy tego elementu. Podczas drogowych kąpieli dużo elementów znajdujących się w podwoziu może ucierpieć, a w szczególności katalizator oraz filtr cząsteczek stałych. Oba elementy pracują w bardzo wysokich temperaturach wobec czego ich gwałtowne ochłodzenie za pomocą wody może sprawić, że elementy filtrujące z wnętrza po prostu popękają. O ile w przypadku katalizatora będzie to skutkować denerwującym brzęczeniem, to filtr cząsteczek spowoduję włączenie trybu awaryjnego silnika i konieczność wizyty w serwisie. W niektórych samochodach wyposażonych w silniki z turbodoładowaniem sprężarka jest umieszczona dość nisko. Intensywna jazda sprawia, że bardzo szybko element ten rozgrzewa się do czerwoności. Należy o tym pamiętać wjeżdżając z impetem w kałużę. Małe ilości wody jej nie uszkodzą, ale głęboka kąpiel sprawi, że turbosprężarka pęknie.



 Benzyna czy diesel ?
Najważniejszą różnicą pomiędzy silnikami zasilanymi benzyną i olejem napędowym jest to w jaki sposób zapalone zostaje paliwo w cylindrze. Poza tym, obie konstrukcje realizować mogą cykl dwusuwowy i czterosuwowy, jednak prawie wszystkie konstrukcje samochodowe to czterosuwy (suwy: ssania, kompresji, rozprężania, wydechu). Obie konstrukcje swoimi korzeniami sięgają końca XIX w. W roku 1876 niemiecki wynalazca Nikolaus Otto uruchomił pierwszy silnik czterosuwowy, później opracował jeszcze elektryczny układ zapłonowy. Jednak w 1897 roku inny niemiecki konstruktor Rudolf Diesel przestawił swoją koncepcje na spalanie płynnych paliw w silniku tłokowym. Początkowo rozwiązanie Diesla przyjęło się tylko dla silników stacjonarnych. W 1910 zastosowano go w statku, a w 1923 w ciężarówce. Najważniejszy jest zapłon W silnikach które popularnie nazywamy dieslami zapłon następuje samoczynnie (oznaczamy je jako ZS – Zapłon Samoczynny). W praktyce do cylindra trafia czyste powietrze, w suwie kompresji zostaje wstępnie podgrzane i sprężone, chwilę przed uzyskaniem maksymalnego ciśnienia bezpośrednio do komory spalania wtryskiwane jest paliwo pod dużym ciśnieniem (wtrysk bezpośredni) i zapala się w kontakcie z gorącym powietrzem. Ważne jest aby paliwo dobrze rozpylić i odparować, przyspiesza to samozapłon, stąd stosowane są coraz wyższe ciśnienia wtrysku. W nowoczesnych konstrukcjach paliwo nie jest wtryskiwane w jednej dużej dawce lecz w kilku mniejszych, tak aby uzyskać największą możliwą ekonomię, ekologię i kulturę pracy. Zwłaszcza w kwestii kultury pracy jest o co walczyć, z natury silniki ZS wytwarzają więcej wibracji. Odwdzięczają się za to trochę mniejszym apetytem na paliwo przy zadowalających osiągach. - Wśród kierowców pokutuje przekonanie, że silniki diesla są mniej dynamiczne. Jest to zgodne z prawdą, ale tylko w przypadku starszych modeli. Nowoczesne wysokoprężne silniki mają większą moc jednostkową w czasie, to znaczy większą moc na 1 sekundę, niż silniki benzynowe. Aby dynamika jazdy była identyczna w samochodach w silniku diesla i benzynowym, to w tym drugim musiałby mieć około 20 proc. więcej mocy fabrycznej. W tak zwanych silnikach benzynowych zapłon następuje w wyniku wyładowania elektrycznego na elektrodach świec – iskry (Zapłon Iskrowy - ZI). W większości obecnie jeżdżących samochodów z silnikami ZI mieszanka paliwo-powietrze przygotowywana jest poza komorą spalania - w kanałach dolotowych (wtrysk pośredni). Kiedyś odpowiedzialny był za to gaźnik, później umieszczony w miejscu gaźnika wtrysk jednopunktowy (SPI), następnie wtrysk wielopunktowy (MPI). Wtrysk MPI jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w którym osobny wtryskiwacz dla każdego z cylindrów umieszczony jest zaraz przed zaworem dolotowym. Najnowszym rozwiązaniem jest stosowanie wtrysku bezpośredniego w silnikach o zapłonie iskrowym. Silniki benzynowe znane są z większej kultury i równości pracy. Ponadto pozwalają kierowcy korzystać z większego zakresu obrotów. Obiegowa opinia, iż silniki zasilane benzyną są mniej ekonomiczne nie zawsze jest oczywista. Pojazd z silnikiem diesla kosztuje kierowcę więcej niż samochód ze zwykłym benzynowym, jest także droższy w utrzymaniu i naprawie. - Nie polecam kupować pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, jeśli kierowca pokonuje małe przebiegi, czyli mniej niż 20 tys km rocznie. Diesle są wskazane dla osób, które przejeżdżają rocznie wiele kilometrów w ciągu roku, zwłaszcza że potencjalne ryzyko napraw występuje dopiero po 150-200 tys. przejechanych kilometrów - mówi Marek Godzieszka, Dyrektor Techniczny Auto-Boss. Policz i wybierz Każdy może sobie w prosty sposób policzyć, jaki samochód bardziej mu się opłaci, jedyną niewiadomą będą zmiany ceny paliw. Na koszty eksploatacji wpływa nie tylko spalanie, ale także cena początkowa i częstotliwość serwisowania. Pierwszą potrzebną rzeczą jest okres, w jakim będziemy eksploatować nasz samochód, np. 3 lata. Oraz liczba przejeżdżanych przez nas rocznie kilometrów. Liczbę kilometrów mnożymy razy średnie spalanie i razy spodziewaną cenę paliwa. Mając koszty paliwa, dodajemy do nich cenę początkową i koszty eksploatacji (przeglądów). Dla obu silników robimy takie zestawienie i już wiemy, co dla nas jest tańszym rozwiązaniem. Nie należy nadmiernie przejmować się zmianą ceny litra paliwa, przy tym obliczeniu liczy się bardziej stosunek ceny oleju do benzyny, który jest raczej stały. Jak będzie wyglądać przyszłość oby silników? Niewątpliwie będą one się coraz bardziej do siebie zbliżać, co już można zaobserwować (np. stosowanie doładowania, bezpośredni wtrysk, rosnące ciśnienia wtrysku). I choć wydaje się to trudne do osiągnięcia ze względu na różne własności paliw, projektuje się już jednostki stosujące oba obiegi w jednym silniku tzw. DiesOtto. Zarówno silniki diesla jak i silniki benzynowe mają swoje wady i zalety, nie można jednoznacznie powiedzieć, iż któreś z nich jest lepsze. Decyzja należy do kupującego.









Copyright © 2003 by Certus, e-mail: biuro@certus.pl, Design by Advert